lunes, 19 de septiembre de 2016

Mural Ronda Zamenhof


Parlant d'obres eternes a la nostre ciutat ... ara que sembla que, com a mínim, s'han dignat a "escombrar" el Passeig, (-tot i que no han tingut encara temps de plantejar-se com treure, amb la d'anys que portem, el treure la via del tren de l'entrada per l'autopista !!; es gros oi?-), us en enrecordeu de la vegades que varen arribar a asfaltar, obrir, tornar a asfaltar, tornar a obrir i així anar fent a la Ronda Zamenhof?.

Jo hi vivia allí, en una caseta i tot i que quant la vaig comprar els serveis municipals m'havien dit que no patis, que no hi havia cap pla per enderrocar-me la casa, jo patia i patia. Em va tranquilitzar un xic quant vaig veure com els Comerciants de la Ronda, varen encarregar a l'artista Fidel Roca la realització de un inmens mural a la cruïlla Zamenhof/Munterols. "Aixó tant gran i bonic, no s'atreviran pas a tirar-ho a terra"- vaig pensar tontet de mi.
Error; fa d'anys que es a terra i allí s'hi van fer una promoció de pisos d'en Mañero, com no.

Ara que sembla que tornen a venir els primers freds, he recuperat una imatge entranyable de part d'aquell lloc en la que es pot veure, a mes a mes de part del mural, com un avi acudia amb el seu net a veure el mercat de Nadal, i, amb l'avet ja comprat a la ma, es paraven per mirar la parades de galls d'indis que s'hi montaven en aquell tram.

Histories d'aquell Sabadell del que ben poc en queda i, si en queda, no ho digueu que ho tiraran a terra !!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario